RSS     
Je li kofein dobar ili loš za nas?


Kofein je neizbježan dio suvremenog života. No još uvijek nije posve jasno – jesu li napitci ispunjeni kofeinom dobri ili loši za naše zdravlje? 
 
Sve donedavno, većina istraživanja vezanih za kofein svodila se na pojednostavljene poruke o njegovoj štetnosti za ljudski organizam, a godinama se visoki postotak kofeina u prehrani sportaša smatrao ravnim dopingu i bio je zabranjen na sportskim natjecanjima. 
 
No opet, nedavne studije bacile su novo svjetlo na kofein i pokazale da u umjerenim dozama on može biti vrlo pogodan za naše zdravlje. Zbog toga, sportske zabrane su podignute i kofein je dopušten u sportskim natjecnajima od 2004. godine. 
 
Što, dakle danas uopće znamo o kofeinu? 
 
Kofein se klasificira različito – i kao stimulans, i kao tvar o kojoj možemo postati ovisni i kao droga koja pospješuje naše aktivnosti. Pa čak i kao sredstvo koje može pomoći pri mršavljenju. 
 
Kofein nalazimo u različitim pićima i hranama, ali i lijekovima. Naravno, prva pomisao jest kava, ali ga možemo naći i u Coca-Coli, čaju, energetskim pićima (tipa Red Bull), čokoladi i mnogim tabletama koje dobijamo na recept. Usto, kofeina ima i u tabletama za glavobolju, tabletama protiv bolova i lijekovima protiv kašlja. 
 
U jednoj šalici instant kave nalazi se 75 mg kofeina, a oko 50 mg nalazi se u šalici čaja. U konzervi Cole ima ga manje od 40 mg, dok ga u konzervi energetskog pića ima oko 80 mg. U čokoladici ga se nalazi 50 mg, isto kao i u tabletama protiv glavobolje. 
 
Kofein ima različite, ne pretjerano pozitivne nuspojave, kao što su:
 
 - brzo i neravnomjerno kucanje srca
 - nemir, nervoza i razdražljivost
 - drhtavica
 - glavobolja
 - bol u trbuhu, mučnina, povraćanje i proljev
 - pretjerano mokrenje 
 
Usto, tu je i potencijal da o njemu postanete ovisni. Svi znamo ljude koji ne mogu funkcionirati ako ujutro ne popiju kavu (možda ste i vi jedni od njih), tj. ne dobe svoj prvi "kofeinski fiks". Osim toga, puno je ljudi ovisno o čaju, Coli, čokoladi..., ne samo o kavi. 
 
Kofein također povisuje krvni pritisak, čak i kod zdravih osoba, ali posebno kod starijih. Osobe koje pate od visokog tlaka mogu zbog kofeina imati ozbiljnih zdravstvenih problema.
Pretjerano uzimanje kofeina može rezultirati i osteoporozom, a katkad može negativno reagirati u kombinaciji s pojedinim lijekovima. 
 
Istraživanja pokazuju da žene koje piju velike količine kave ne mogu začeti tako brzo i jednostavno kao žene koje to ne rade! Usto, djeca majki ovisnih o kofeinu često imaju manju kolažu od ostalih, što znači da kofein predstavlja rizik za novorođenče. Osim toga, on može završiti u mlijeku u grudima i dodatno utjecati na pogoršanje bebinog zdravlja. 
 
Ali, ne zaboravimo da kofein ima i pozitivne učinke! 
 
Nova istraživanja pokazala su da kofein pomaže umanjenju rizika od dobijanja Parkinsonove bolesti i raka jetre, tj. pomaže obnavljanju jetre od raznih bolesti! 
 
Kod ljudi koji imaju problema s težinom, kofein pojačava metabolizam i stoga se nalazi u brojnim dijetalnim preparatima, a usto smanjuje tjeskobu i pospješuje fizičke aktivnosti te pomaže oporavku sportaša. Ljudima pomaže da budu više budni i koncentriraniji na neke poslove koje moraju obaviti. 
 
Pitanje je, stoga, koliko kofeina bi trebali uzimati? 
 
Stručnjaci se slažu da umjerene doze nipošto nisu štetne. Kod trudnica, brojka ne bi smjela biti veća od 300 mg dnevno (npr. šest šalica čaja), a općenito se smatra da je broj od 150 do 300 optimalan.
  Komentari  
  Vezani članci  
Migrena – kad glava puca napola
Svi smo svjesni da brzi tempo suvremenog načina života može izazvati mnoge zdravstvene poremećaje, a migrena je svakako jedan od najčešćih. No, to nije bolest modernog doba, jer ljude je mučila još u drevna vremena. Ni tada, a ni danas, nakon tisućljeća medicinskih istraživanja, nije pronađen lijek kojim je se može pobijediti – jedino što zapravo pali je temeljita promjena u stilu života. Kao što milijuni ljudi širom svijeta koji od nje pate vjerojatno znaju, migrena nije samo obična glavobolja. opširnije
Utjecaj prehrane na spavanje
Reci mi što jedeš i ja ću ti reći kako spavaš – ovaj preduvjet "dijagnoze" ne zvuči nimalo besmisleno, jer prehrambene navike utječu na sve aspekte našega života, kako na fizičko, tako i na mentalno, pa je logično da prehrana itekako biva povezana sa snom. I ne samo na onaj način na koji svi znamo, a koji nam kaže da ćemo ako teško i kasno jedemo ujedno i teško spavati... San je, znamo već, prirodna čovjekova metoda opuštanja, način na koji se naše tijelo puni nakon cjelodnevnog pražnjenja, a... opširnije
Kako se možemo ’’drogirati’’ seksom
Mnogi ljudi uzimaju razne vrste droga i drugih stimulansa kako bi se osjećali bolje, ali supstance koje nas "podižu" ionako se već nalaze u našem tijelu i samo čekaju da ih otpustimo. Jedan način za to je i orgazam, tijekom kojeg se mijenjaju mnoge funkcije mozga i tijela. Postoji mnoštvo kemikalija u tijelu koje utječu na um i tijelo tijekom i nakon seksa. Ako još niste, vrijeme je da se s njima upoznate. Prolaktin - koja mu je uloga: Ublažava seksualnu uzbuđenost nakon orgazma i odvraća misli... opširnije
Osam najvećih mitova o raku
Rak je jedan od najvećih problema suvremenog zdravlja, pravi monstrum koji ulijeva najviše straha, ali zbog toga stvara i mnoge mitove, koje je strah u stanju producirati i nezaustavljivo širiti. Urbanih legendi vezanih uz rak do danas se već stvarno nakupilo više nego što bi to želio znati itko tko vjeruje da se protiv opasnih bolesti valja boriti samo razumom i činjenicama. Stoga ističemo osam najvećih mitova o ovoj opakoj bolesti, a na vama je da istinu širite dalje te tako doprinesete boljoj... opširnije
Nema veze, to se može dogoditi svakome...
Kažu da je to najveća noćna mora muškarca, ali isto tako, svakome se dogodi barem jednom – ma koliko bili raspoloženi, penis jednostavno misli "svojom glavom" i ne želi činiti ono što mu se kaže. Razloga za "nemogućnost dizanja", kako to muškarci vole reći, ima nekoliko, a možemo izdvojiti 10 mentalnih i fizičkih faktora koji se najčešće mogu okriviti za "ubijanje izvedbe". Pripitost: jedno, dva, tri pića za šankom i eto vraga. Iako muškarci mogu dobiti... opširnije
  Arhiva