RSS     
Ženski problemi – kako ublažiti PMS



Većina žena pati od predmenstrualnog sindroma (PMS-a) oko 4 do 10 dana svakog mjeseca. Kod nekih od njih on može toliko utjecati na raspoloženje da su u stanju razumjeti motive serijskih ubojica ili razloge zbog kojih bi majka problematičnog tinejdžera odustala od njega i prodala ga u "bijelo roblje".
 
Ponašanje ljudi oko vas koje u danima kada ste "normalni" prolazi potpuno nezapaženo, odjednom postaje nešto za što biste odredili smrtnu kaznu. U ovo čak spadaju i najmanje sitnice – kada netko od kolega s posla upotrijebi vašu šalicu za kavu, kada lupka noktima po stolu ili kada netko u tramvaju iza vas neprestano cmokće... Čak i neke najsmirenije žene ovih dana se pretvaraju u stara gunđala. Najstrašnija stvar je kako se ove promjene brzo događaju – u ponedjeljak ste smireni i prilično cool, ali već sutradan vam sve i svatko ide na živce te poželite (ili to čak i napravite) svima istresti u lice ono što im već dugo namjeravate reći na pristojan način. Ukoliko si ne želite priznati da patite od mjesečnog "divljanja" hormona, postoji način na koji možete svoj i život ljudi oko vas tih dana učiniti puno lakšim i ugodnijim, a sve to bez lijekova. 
 
Iako se može činiti neočekivanim, žene koje pate od PMS-a rijetko imaju nedostatak estrogena i progesterona. Dok neke hormonske terapije mogu potisnuti simptome, velika većina njih ne djeluje u samom korijenu problema, pa iz tog razloga ne rješavaju problem na dulje staze. Istraživanja su pokazala da preko 50 posto žena koje pate od PMS-a u organizmu imaju niske razine magnezija, cinka, esencijalnih masnih kiselina i vitamina B skupine. Simptomi se također, mogu pogoršati nakon trudnoće ili prestanka dojenja, budući da ova stanja uzrokuju manjak određenih hranjivih tvari u tijelu.



Evo što biste trebali jesti, a što ne kako biste lakše preživjeli ove dane:

Što rjeđe konzumirajte mliječne proizvode
Svakog dana jedite puno voća i povrća, posebno zelenog lisnatog
Izbjegavajte veće količine slatkiša i rafiniranog šećera, radije jedite sušeno voće
Konzumaciju soli održavajte na minimumu jer ona potiče sakupljanje vode u tijelu
Svakako uzimajte dovoljno cinka, magnezija, željeza, esencijalnih masnih kiselina (posebice omega-3), vitamine B skupine, vitamin C, E...
Jedite ribu najmanje dva puta tjedno
Nikada ne preskačite obroke kako biste održali istu razinu šećera u krvi tijekom cijelog dana
Kada ste u predmenstrualnom razdoblju, dnevne potrebe za kalorijama se povećavaju – dovoljno je uzimati 500 kalorija više svakoga dana
Izbjegavajte crveno meso, kofein, čokoladu i gazirana pića 

Ako vam se neki od gore navedenih savjeta čini teškim i mislite da ih se nećete moći pridržavati, razmislite o mogućim krajnjim posljedicama koje PMS i vaše ponašanje može prouzrokovati na vaš psihički i društveni život...

  Komentari  
  Vezani članci  
Akne u zreloj dobi i što s njima?
Za većinu žena, problemi s aknama i prištićima gotovo sasvim nestaju zajedno s izlaskom iz puberteta. Međutim, kod jednog broja njih (a i kod nekih muškaraca) pravi kožni problemi tek tada počinju. Dermatolozi procjenjuju da oko 12 posto žena zrele dobi ima problema s aknama, dok je postotak muškaraca znato manji. Do toga najčešće dolazi zbog hormonalne neravnoteže, odnosno velikim promjenama u tijelu koje se događaja tijekom svakog menstrualnog ciklusa. Razine dvaju glavnih hormona... opširnije
Salata prije glavnog jela - manje kalorija
Jedna od mnogih prednosti povrća je i malo kalorija koje sadrži. Istraživanja su pokazala da konzumiranje salate prije glavnog jela može pomoći prilikom mršavljenja ili održavanja tjelesne težine.
Osobe koje pojedu tanjur blago začinjene salate prije jela, u organizam unesu i do 12 posto manje kalorija tijekom obroka. Uživanjem u salati prije jela također ćete utažiti glad, što znači da ćete tijekom glavnog obroka pojesti manju količinu hrane. Bogatstvo vlakana i vode koje sadrži povrće, odgovorni... opširnije
Ljepota ulazi i kroz usta
Iako smo svi čuli za uzrečicu "ono si što jedeš", rijetko o hrani razmišljamo kao o sredstvu za postizanje i održavanje ljepote i mladosti. Hrana i piće na ljepotu utječu dvostrano – s jedne strane hranimo kožu, a s druge nas strane užitak jedenja čini zadovoljnima i nasmijanima. Kad ovako postavimo stvari, možda će vas iznenaditi što smo sve uvrstili na popis hrane i pića koja su u dobrim odnosima s ljepotom: voda: puno čiste vode svakoga dana čini kožu mekom, zdravom i mladom... opširnije
Dijeta – još pet čestih pogrešaka
Zakoni uspješnog i održivog mršavljenja su, manje-više poznati: treba jesti nekoliko malih obroka na dan, puno voća i povrća, ali ne izbjegavati niti masnoće, baviti se fizičkim aktivnostima. Međutim, unatoč tome što svi znamo što bi trebalo, neke greške činimo gotovo redovito. 1. Preskakanje doručka: od osoba koje žele smršavjeti, a preskaču doručak, nerijetko možemo čuti ''teoriju'' da bi bili još deblji kad bi jeli ujutro. Doručak mi otvara apetit pa onda osjećam glad tijekom cijeloga dana... opširnije
Ublažite bolove i liječite se glazbom
Bole li vas leđa ili imate migrenu? Umjesto tablete možda bi bilo bolje da pokušate pustiti si svoj omiljeni CD. Učestali bolovi znaju poprilično obezvoljiti svakoga i pokvariti raspoloženje, ali sada postoje znanstveni dokazi da prava vrsta glazbe može ublažiti tegobe i pomoći vam da se osjećate bolje. Što to znači ''prava'' vrsta glazbe? Sve ono što volite slušati i u čemu uživate – opuštajući zvukovi, rock, hip hop, etno – sve što odgovara vašem raspoloženju, dobro je i za tijelo. Već je... opširnije
  Arhiva