RSS     
Istinite i neistinite teorije o mršavljenju



Sve više i više ljudi na svijetu danas je pretilo, a posebno zabrinjava činjenica da je među pretilim osobama veliki broj djece, pogotovo u Americi. Pa ipak, nalazimo se u vremenu kada sve više nas počinje biti svjesno zdravog načina života. No, mnogi od nas imaju krive predodžbe o tome što je dobro, a što loše za zdravlje, posebno kada je riječ o prehrani. Evo nekoliko teorija vezanih uz mršavljenje – neke od njih su istinite, a neke nisu:
 
Vježbanje dva do tri puta tjedno po 30 minuta pomoći će pri gubljenju kilograma
NETOČNO

Naravno, svaka vježba bolja je od nikakve i uvijek je dobrodošla jer izgara višak kalorija i može pomoći pri gubitku i održavanja težine. Umjerena tjelovježba dobra je za zdravlje, ali neće vam puno pomoći pri gubitku kilograma, a evo zašto: uzmite da hodate umjerenom brzinom (oko 4-5 kilometara na sat) 30 minuta, četiri dana u tjednu. To znači da biste prešli desetak km tjedno, a pri svakom kilometru biste izgubili oko 60 kalorija. Znači, svakog tjedna potrošili biste oko 600 kalorija. Tih 600 kalorija manje značilo bi da tjedno izgubite otprilike oko 0,1 kilograma, pod uvjetom da umjereno jedete. Pojedete li nešto više, nakon svake vježbe, gubitak na kilaži je manji.
 
Stoga, želite li da vam vježbanje bude glavno sredstvo pri skidanju kilograma, svakako trebate intenzivnije vježbati više od 30 minuta, dva do tri puta tjedno (odaberite neku disciplinu kod koje se troši više kalorija). Najbolje je kombinirati redovitu tjelovježbu s niskokaloričnom prehranom.

Hodanje je izvrstan način gubljenja kilograma
TOČNO 

Kao i pri svakoj drugoj fizičkoj aktivnosti, hodanjem se izgaraju kalorije. Želite li smršavjeti preporučljivije je što žustrije hodati, a nikako ne šetati "s noge na nogu".
Prijeđete li dnevno oko 7-8 kilometara, a pri svakom kilometru izgubite 60 kalorija, na dan možete izgubiti i do 500 kalorija samo hodajući. Hodate li tako svakog dana, tjedno ćete izgubiti 3.500 kalorija.

Mogu jesti jaja bez da se udebljam
TOČNO
 
Iako se čini da imaju mnogo kalorija, tvrdo kuhana jaja sadrže prihvatljivih 75 kalorija, a pečena na žlici ulja 110. Jaja su dobra za zdravlje jer sadrže osnovne hranjive sastojke i antioksidanse.

Dodatni unos bjelančevina ubrzat će rast mišićne mase

NETOČNO
 
Bjelančevine igraju bitnu ulogu u organizmu – one sačinjavaju i održavaju mišićnu masu, sudjeluju pri stvaranju krvnih stanica, sintetiziraju hormone i enzime i jačaju imunitet. Pa ipak, višak bjelančevina taloži se u tijelu kao masno tkivo, na isti način kao višak masti i ugljikohidrata. 
 
Univerzalno pravilo glasi: pojedemo li bilo čega previše, višak će se nataložiti kao masno tkivo. Najbolji način za izgradnju mišićnog tkiva su vježbe snage u kombinaciji s preporučljivim unosom kalorija, ovisno o spolu i dobi.

Preparati za mršavljenje jedino su rješenje za gubitak kilograma
NETOČNO

Preparati za mršavljenje obično se preporučuju onima koji zbog prekomjerne težine imaju problema sa zdravljem – kao što su visoki krvni tlak, visoka razina kolesterola u krvi ili dijabetes. Njih propisuje liječnik, a nikada ih se ne preporučuje uzimati na "svoju ruku".
Višak kilograma treba gubiti postupno, a nikako raznim prečicama i na "najlakši" način jer može doći do raznih oboljenja.



Nadopune prehrane neizbježne su kada sam na dijeti
NETOČNO
 
Ne oslanjajte se na dodatke prehrani kao prečace za opskrbljivanjem organizma svim potrebnim hranjivim tvarima. Istu količinu vitamina možete dobiti i redovitim konzumiranjem voća i povrća, koje usto sadrži i minerale, vlakna, antioksidanse i druge kvalitetne sastojke koje u tableti nećete pronaći. Nadopune prehrani ne čine čuda i ne neutraliziraju utjecaj obrađene, masne hrane siromašne vlaknima.
 
Želim li smršavjeti, mogu jesti hranu koja sadrži masnoće
TOČNO

Masti su također potrebne organizmu za normalno funkcioniranje. Postoje "dobre" i "loše" – ove prve naći ćete u orašastim plodovima, maslinovom i drugim biljnim uljima, ribi, sjemenkama sezama, lana... "Loše" se nalaze u namirnicama životinjskog porijekla, duboko prženoj hrani, poput pomfrita, čipsa... 
 
No, odreknete li se sve svoje omiljene hrane, tada ona postaje zabranjena i najvjerojatnije ćete žudjeti za njom. Umjesto potpunog odricanja, naučite kako konzumirati sve vrste namirnica u umjerenim količinama.

  Komentari  
  Vezani članci  
Tajne uspješnih fitness-programa
Redovito kretanje i vježbanje nužni su za zdravlje, no valja znati i da ne može nadomjestiti pravilnu prehranu. Jedna od najvećih prednosti redovite tjelovježbe jest što ona popravlja posljedice nekih prehrambenih pogrešaka i pretjerivanja. Primjerice, kad pojedete šećer ili hranu koja se u tijelu pretvara u šećer, štetne posljedice moguće je spriječiti tako da pojedeno potrošite vježbanjem. Hranite li se, pak na način da ne zadovoljavate samo potrebe za preživljavanjem i unosnom energije, nego... opširnije
Planiranje obroka i napast zvana slatkiši
Pet je sati poslijepodne i zadovoljno izlazite iz ureda ponosni na sebe što se do sada doručkovali, za ručak pojeli nešto s vrlo malo kalorija i sigurni ste u to da ćete za večeru imati lagani, hranjivi obrok. Ako tako nastavite, za mjesec dana uspjet ćete u svojim namjerama da "stešete" nekoliko kilograma viška. No, onda se dogodi nešto neočekivano – u hladnjaku vas dočeka komad slasne torte – i tada sve pada u vodu, a još niste ni večerali. Nije stvar u tome da ni po koju cijenu ne smijete... opširnije
Kako da brza hrana bude manje loša
Skoro svi smo ponekad u situaciji da moramo pojesti nešto na brzinu, s nogu. Najčešće posežemo za kioscima ili restoranima brze hrane, a mnogi od njih mame nas dodatnom uštedom vremena jer nude dostavu. Nije to preveliki problem ako je iznimka. No, ima i onih kojima su fast food specijaliteti jako draga hrana. Kojoj god skupini pripadali, pokušajte hranu iz fast food restorana svesti na što manju mjeru, a kad to ne možete, vjerujemo da će vam pomoći savjeti koji slijede. Polako jedite i slušajte... opširnije
Osam savjeta za gubitak masnoće
Malo tko želi izgledati kao body-builder, no jedna od stvari koju su oni savladali bolje od drugih je topljenje masti. Naravno, u njihovom svijetu primjenjuju se i opasne i zabranjene metode, no mi ćemo se ovoga puta ograničiti samo na nekoliko jednostavnih i prirodnih načina na koje možete ubrzati topljenje masti. Gotovo svi koji započnu program koji objedinjuje fitness i dijetu osim zdravstvenog elementa na umu imaju i poboljšanje izgleda, pa se nerijetko temeljni ciljevi body-buildera... opširnije
Kad je dan loš i samo vam se jede
Ponekad sve ide tako prirodno i bez ikakvih problema. No, ima i dana kada naprosto žudite za sendvičem ili kolačima, kada ne možete suspregnuti glad i kada vam se ne da uopće pomaknuti iz naslonjača. Jedna od tajni uspješnog mršavljenja svakako je naučiti se nositi s negativnim mislima i žudnjom za hranom. Glad je samo jedan od razloga zašto jedemo. Ostali mogu biti stres, dosada, prizor ili miris pripremane hrane, društvene prigode, samoća, jednostavna navika... Ponekad... opširnije
  Arhiva