RSS     
Kad je dan loš i samo vam se jede



Ponekad sve ide tako prirodno i bez ikakvih problema. No, ima i dana kada naprosto žudite za sendvičem ili kolačima, kada ne možete suspregnuti glad i kada vam se ne da uopće pomaknuti iz naslonjača. Jedna od tajni uspješnog mršavljenja svakako je naučiti se nositi s negativnim mislima i žudnjom za hranom.

Glad je samo jedan od razloga zašto jedemo. Ostali mogu biti stres, dosada, prizor ili miris pripremane hrane, društvene prigode, samoća, jednostavna navika... Ponekad jedenje dolazi gotovo automatski, tako da se možemo osjećati kao da nemamo kontrolu nad vlastitim prehrambenim navikama. Za mnoge ljude, osobito one koji se muče održati liniju ili skinuti koji kilograma, jedenje kada nisu istinski gladni predstavlja jedan od najvećih problema.

Žudnja za hranom može izgledati kao nešto nad čim nemate nikakve kontrole, ali se najčešće ipak ne radi o tjelesnoj ovisnosti. To je normalna i naučena reakcija na određene vrste podražaja. Način na koji razmišljamo utječe na ono što radimo, zato prvo morate pokušati razmišljati malo dugoročnije. Primjerice, ako imate "loš dan" u svojem dijetnom ciklusu i osjećate neutaživu želju za slatkim, probajte ne razmišljati o tome kakvog će okusa biti obrok kojeg želite i kako će vam prijati. Razmislite o posljedicama: kako ćete se osjećati nakon što ga pojedete, a kako ako ga ne pojedete? Usporedite ta dva osjećaja u svojoj glavi i odlučite koji vam je draži.

Spoznajte da s pravim psihološkim vještinama možete promijeniti vaše misli i reakcije na žudnju za hranom. Evo još nekoliko konkretnih psiholoških savjeta:

- Nikada si ne zabranjujte određene vrste hrane, jer tako ćete samo još više žuditi za njima
- Ne ostavljajte hranu za kojom žudite negdje gdje vam je lako dostupna
- Nikako ne odlazite u šoping gladni i bez popisa za kupovinu

Dobra stvar kod tih "napadaja" žudnje za hranom je što kod većine ljudi ne traju predugo, možda nekih dvadesetak minuta prije nego što im intenzitet oslabi. Za to vrijeme možete obaviti neku aktivnost koja će vam odvratiti pažnju od misli o hrani – nazovite prijatelja, okupajte se, prošećite ili posjetite trigon.hr... Još je važnije da "razgovarate" sami sa sobom na pravi način. Ako imate loš dan, što ćete si reći? "Ja sam beznadan slučaj, ne mogu se držati ni najosnovnijih pravila mršavljenja", ili "Okej, danas sam jeo/jela previše, ali već sam skinuo/la tri kilograma pa ću se sutra vratiti režimu"? Biranjem pozitivnog pristupa prema sebi možete si jako puno pomoći.

A ako jednostavno ne možete odoljeti nekim vrstama hrane i morate tu i tamo "sagriješiti", nemojte se zbog toga osjećati krivima i otpisati se. Oprostite si, razmislite kako ćete se u istoj situaciji ponijeti sljedeći put i vratite se programu mršavljenja. Nikako se nemojte kažnjavati preskakanjem idućeg obroka, jer tako ćete samo ogladnjeti i opet osjećati žudnju za hranom.

  Komentari  
  Vezani članci  
Koristite smeđi šećer, ali kakav?
Šećer je "slatki grijeh" za svakoga tko želi održati liniju i smršavjeti. Osim što potiče apetit, prevelika konzumacija može otvoriti put mnogim zdravstvenim problemima poput povišenog krvnog tlaka, dijabetesa, srčanih bolesti, nastajanja žučnih kamenaca, problema s kralježnicom, artritisa. Stoga se mnogi koji pokušavaju zdravije živjeti pri zaslađivanju napitaka ili pripravi slatkih jela odlučuju na smeđi šećer, za koji smatraju da je zdraviji od bijeloga. Međutim, to uopće ne... opširnije
Utjecaj prehrane na spavanje
Reci mi što jedeš i ja ću ti reći kako spavaš – ovaj preduvjet "dijagnoze" ne zvuči nimalo besmisleno, jer prehrambene navike utječu na sve aspekte našega života, kako na fizičko, tako i na mentalno, pa je logično da prehrana itekako biva povezana sa snom. I ne samo na onaj način na koji svi znamo, a koji nam kaže da ćemo ako teško i kasno jedemo ujedno i teško spavati... San je, znamo već, prirodna čovjekova metoda opuštanja, način na koji se naše tijelo puni nakon cjelodnevnog pražnjenja, a... opširnije
Deset načina da sačuvate vitkost
Bez obzira jeste li usred mršavljenja ili ste već dostigli željenu težinu, važno je znati da je možda najteži posao u procesu mršavljenja ne udebljati se ponovo. Ukratko, od odluke da ćete smršavjeti, pa i nakon što stignete do željene težine, teško da ćete išta ozbiljno postići bez usvajanja i održavanja zdravog životnog stila, te periodične provjere zdravlja kod liječnika. Sve ovo bit će lakše budete li slijedili 10 jednostavnih savjeta. Motivacija: razni ljudi – razni motivi: neke motiviraju... opširnije
Dijeta – još pet čestih pogrešaka
Zakoni uspješnog i održivog mršavljenja su, manje-više poznati: treba jesti nekoliko malih obroka na dan, puno voća i povrća, ali ne izbjegavati niti masnoće, baviti se fizičkim aktivnostima. Međutim, unatoč tome što svi znamo što bi trebalo, neke greške činimo gotovo redovito. 1. Preskakanje doručka: od osoba koje žele smršavjeti, a preskaču doručak, nerijetko možemo čuti ''teoriju'' da bi bili još deblji kad bi jeli ujutro. Doručak mi otvara apetit pa onda osjećam glad tijekom cijeloga dana... opširnije
Brze dijete ili ''održivi'' način prehrane?
Imate li problema s težinom, želite smršaviti i "dotjerati" figuru, zasigurno vas nije teško nagovoriti na isprobavanje brzih dijeta koje nude gubitak kilograma u kratkom roku. Pa ipak, mnogobrojna istraživanja su pokazala da su umjerene i održive promjene u prehrani i tjelesnim aktivnostima najsigurnije ne samo za zdravlje, već i za liniju. Brze dijete su kratkog vijeka s često rigoroznim pravilima, kojih se nije moguće pridržavati na dulji rok. Također su s nutricionističkog stajališta većinom... opširnije
  Arhiva