RSS     
Koristite smeđi šećer, ali kakav?

Šećer je "slatki grijeh" za svakoga tko želi održati liniju i smršavjeti. Osim što potiče apetit, prevelika konzumacija može otvoriti put mnogim zdravstvenim problemima poput povišenog krvnog tlaka, dijabetesa, srčanih bolesti, nastajanja žučnih kamenaca, problema s kralježnicom, artritisa...

Stoga se mnogi koji pokušavaju zdravije živjeti pri zaslađivanju napitaka ili pripravi slatkih jela odlučuju na smeđi šećer, za koji smatraju da je zdraviji od bijeloga. Međutim, to uopće ne mora biti istina – većina vrsta koje se mogu naći na tržištu nisu ništa drugo do kristalni, rafinirani bijeli šećer poprskan melasinim sirupom. Po kalorijskoj vrijednosti takav je šećer samo neznatno slabiji od bijelog – 100 grama sadrži 373 kalorija, a ista količina bijelog ima 396 kalorija.

Pri proizvodnji šećera od šećerne trske najprije se procesom rafiniranja iz njega izdvaja melasa i nastaju kristali. Kasnijim njenim pročišćavanjem ponovno se dodaje bijelom šećeru – naravno, uz dodatak umjetnih boja i kemikalija – i tako se dobiva smeđi šećer.

No, u trgovinama možete pronaći i prirodni, nerafinirani smeđi šećer kod kojeg je melasa zadržana i on ne sadrži nikakve umjetne dodatke. Prepoznat ćete ga po "pjeskovitoj" strukturi, za razliku od kristala koji se također prodaju kao šmeđi šećer. Međutim, to ipak nije dijetalni proizvod – po kalorijskim vrijednostima ne razlikuje se puno od rafiniranog, ali zato ima čak deset puta više minerala.

  Komentari  
  Vezani članci  
Utjecaj prehrane na spavanje
Reci mi što jedeš i ja ću ti reći kako spavaš – ovaj preduvjet "dijagnoze" ne zvuči nimalo besmisleno, jer prehrambene navike utječu na sve aspekte našega života, kako na fizičko, tako i na mentalno, pa je logično da prehrana itekako biva povezana sa snom. I ne samo na onaj način na koji svi znamo, a koji nam kaže da ćemo ako teško i kasno jedemo ujedno i teško spavati... San je, znamo već, prirodna čovjekova metoda opuštanja, način na koji se naše tijelo puni nakon cjelodnevnog pražnjenja, a... opširnije
Osam savjeta za gubitak masnoće
Malo tko želi izgledati kao body-builder, no jedna od stvari koju su oni savladali bolje od drugih je topljenje masti. Naravno, u njihovom svijetu primjenjuju se i opasne i zabranjene metode, no mi ćemo se ovoga puta ograničiti samo na nekoliko jednostavnih i prirodnih načina na koje možete ubrzati topljenje masti. Gotovo svi koji započnu program koji objedinjuje fitness i dijetu osim zdravstvenog elementa na umu imaju i poboljšanje izgleda, pa se nerijetko temeljni ciljevi body-buildera... opširnije
Kad je dan loš i samo vam se jede
Ponekad sve ide tako prirodno i bez ikakvih problema. No, ima i dana kada naprosto žudite za sendvičem ili kolačima, kada ne možete suspregnuti glad i kada vam se ne da uopće pomaknuti iz naslonjača. Jedna od tajni uspješnog mršavljenja svakako je naučiti se nositi s negativnim mislima i žudnjom za hranom. Glad je samo jedan od razloga zašto jedemo. Ostali mogu biti stres, dosada, prizor ili miris pripremane hrane, društvene prigode, samoća, jednostavna navika... Ponekad... opširnije
Krije li smeđi šećer i neke opasnosti?
Uče nas da je bijeli šećer nezdrav, a smeđi zdrav. Ispravnije bi bilo reći da je smeđi šećer zdraviji od bijeloga, ali to ne mora vrijediti za svaki smeđi šećer. Bijeli šećer definitivno nije zdrav jer je riječ o rafiniranom šećeru, no i smeđi i bijeli šećer su saharoza koja nije naročito zdrava. Struka danas savjetuje što manje saharoze, što nikome ne bi smjelo predstavljati problem, jer šećere u hrani nalazimo i u drugim oblicima, zdravijim u odnosu na saharozu. Smeđi šećer u nekim slučajevima... opširnije
Ne podliježite mitovima o zdravlju
Neke rečenice izgovorene su toliko puta da se među laicima smatraju činjenicama. Kako bismo svi skupa bili bolje informirani, donosimo top ljestvicu najčešćih medicinskih zabluda: Previše šećera uzrokuje dijabetes - Pretjerane količine šećera nikome se ne savjetuju, međutim za oba tipa dijabetesa potrebno je imati genetsku predispoziciju. Ipak, važno je znati da genetska predispozicija ne znači i da će se bolest razviti. Kako šećer nije među rizičnim faktorima za dijabetes, ali prekomjerna... opširnije
  Arhiva