RSS     
Azuki grah – čistač organizma



Smatra se da azuki grah (latinsko ime Phaseolus angularis ili Vigna angularis) najvjerojatnije potječe s Himalaja, a u Kini i Koreji bio je poznat prije 3.000 godina. Kasnije je dospio u Japan, gdje je danas druga najraširenija mahunarka (nakon soje), a uzgaja se i na Zapadu.

Suhi azuki grah je malo tamno crveno ovalno zrno, veličine oko pola centimetra. S jedne strane ima uočljivi bijeli rub. U kineskoj, japanskoj i korejskoj kuhinji azuki grah se gotovo uvijek kuha sa šećerom, čime se dobiva crvena slatka smjesa – glavni sastojak mnogih deserata u sve tri kuhinje. Tradicionalno, na Dalekom istoku crvena boja simbolizira sreću, pa se za posebne prigode – rođendane, novogodišnja slavlja, vjenčanja i druge proslave – priprema riža s azuki grahom, poznata kao crvena riža.
 
Azuki je jakog i slatkastog okusa i prije kuhanja ga treba dobro oprati i ocijediti. Želite li poboljšati njegovu probavljivost, dovoljno ga je prije kuhanja namakati oko dva sata – no, kao i u slučaju leće i drugih mekih mahunarki, namakanje nije neophodno.

Azuki grah sadrži manje ulja i masnoća od drugih mahunarki, a došao je na glas kao svojevrsni "čistač" organizma – posebno nakon što je dokazano da jača bubrege i pomaže pri izbacivanju štetnih tvari iz tijela mokrenjem. Također sadrži vitamine A i B5, magnezij, natrij i cink te mnoge druge korisne tvari i spojeve. 
 
Zbog velikog udjela bjelančevina danas se najčešće upotrebljava u makrobiotičkoj kuhinji. Najčešće se kuha zajedno sa 7-8 cm dugom algom kombu, kojom se poboljšava probavljivost i okus jela, ali i dodaje još korisnih minerala, što pak pridonosi boljoj uravnoteženosti hranjivih sastojaka u jelu. Može se kuhati i zajedno sa žitaricama – pšenicom ili ječmom, čime ćete u jednom obroku uravnotežiti bjelančevine i ugljikohidrate. Azuki grah u Hrvatskoj može se kupiti u prodavaonicama zdrave hrane i bolje opskrbljenim supermarketima.

  Komentari  
  Vezani članci  
Akne u zreloj dobi i što s njima?
Za većinu žena, problemi s aknama i prištićima gotovo sasvim nestaju zajedno s izlaskom iz puberteta. Međutim, kod jednog broja njih (a i kod nekih muškaraca) pravi kožni problemi tek tada počinju. Dermatolozi procjenjuju da oko 12 posto žena zrele dobi ima problema s aknama, dok je postotak muškaraca znato manji. Do toga najčešće dolazi zbog hormonalne neravnoteže, odnosno velikim promjenama u tijelu koje se događaja tijekom svakog menstrualnog ciklusa. Razine dvaju glavnih hormona... opširnije
Pripremite svježe i ljekovite artičoke
Artičoka je ljekovito povrće koje potječe baš iz naših krajeva, a istraživanja su pokazala da je u njoj najljekovitiji sastojak cinarin, gorka tvar koje najviše ima u listovima. Osim što dobro djeluje na jetra i žuč, uklanja i neželjene sporedne učinke koji nastaju pri liječenju antibioticima. Također, artičoke su dobre i za srce, izvrstan su izvor magnezija, folne kiseline i vitamine A, B i C. Ipak se ne preporučuju dojiljama, jer nepovoljno djeluju na izlučivanje mlijeka. Pripremanje artičoke je jednostvno i brzo... opširnije
Zdravlje kose je u malim zahvatima
Pranje kose je jednostavan zahvat koji uzimamo zdravo za gotovo – malo tko razmišlja radi li to ispravno. Kad perete kosu, više vremena posvetite pranju tjemena nego same kose, tj. vrhova – jedino tako uspješno ćete skinuti mrtve stanice kože i masnoću. Na etiketama mnogih regeneratora piše da duboko prodiru u kožu. Međutim, to nije slučaj ako ih ostavite minutu ili dvije, što radi većina ljudi. Na jako oštećenoj kosi dobro je regenerator ostaviti najmanje pola sata. Ipak, previše regeneratora ili...  opširnije
Uvrstite kiseli kupus na svoj jelovnik
Kiseli kupus popularna je zimska hrana, posebno u krajevima gdje drugo povrće slabije uspijeva. Osim što ima zanemarivu energetsku vrijednost, obiluje mineralima i vitaminima, a najbogatiji je kalijem, željezom, magnezijem i puno vitamina C, vitamine B skupine i karotenom. Još u davnim vremenima kiseli kupus bio je poznat po sprječavanju skorbuta – nedostatka vitamina C. Uvrstite kiseli kupus na svoj jelovnik i nećete požaliti, a osim popularne sarme, koristite ga kao svježeg kao salatu ili... opširnije
Mahunarke – jeftine, zdrave i zanemarene
Mahunarke su dobre za srce, pa postoje i konkretne preporuke: budete li ih jeli 4 puta tjedno, šanse da obolite od bolesti srca i krvnih žila smanjujete za 22 posto. Prosječna porcija mahunarki sadrži značajnu količinu vlakana (desetak grama), a vlakna smanjuju rizik od infarkta, moždanog udara i raka debelog crijeva. Mnogi su uvjereni da je teško slijediti tolike preporuke, jer kad zbrojimo koliko puta tjedno treba jesti ribu, koliko voće i povrće, žitarice, integralnu tjesteninu, rižu, bademe... opširnije
  Arhiva