RSS     
Dijeta – u čemu najčešće griješimo
Neki detalji mogu vam pokvariti sav trud oko mršavljenja



Na početku svake dijete poduzimamo drastične korake u nadi da ćemo brzo izgubiti nakupljene naslage – odričemo se slatkog ili provjeravamo svaku etiketu na proizvodu u nadi da će sadržavati što manje kalorija. Pa ipak, koliko god vam namjere bile dobronamjerne, neke od klasičnih grešaka potkradaju se gotovo svakome. Evo nekih. 

Prejedanje niskokaloričnim namirnicama – imajte na umu da namirnice s malo ili bez masnoća obično sadrže više šećera kako bi se nadoknadio nedostatak masnoća, što znači da sadrže više kalorija nego "obične" verzije istog proizvoda.

Nedovoljna konzumacija vode – osim rizika od dehidracije, vrtoglavice i nemogućnosti jasnog razmišljanja, manjak vode u organizmu može dovesti do prejedanja, jer je vrlo lako zamijeniti žeđ s glađu. Kako biste izbjegli ovo pijte barem 1,5 litru vode dnevno. Čini se mnogo, ali tijekom dana, pogotovo kada vanjske temperature rastu, pit ćete i više, a da nećete biti ni svjesni toga.

Pijenje soka umjesto vode – kupovni voćni sok sadrži šećer, što znači da ima dodatnih kalorija i ne sadrži vlakna kojeg ima u svježem voću. Radije si sami napravite sok od svježe iscijeđenog voća ili još bolje - pojedite ga, jer ćete imati osjećaj sitosti.

Izbjegavanje malih obroka - možda se čini kao najbolji način za smanjenjem unosa dodatnih kalorija, ali ovo je jedna od lošijih taktika koje možete poduzeti. Naime, izbjegavanjem manjih obroka kada ste gladni postajat ćete sve gladniji i gladniji te je vjerojatnije da ćete se tijekom glavnog obroka koji slijedi – prejesti. Za male obroke poželjno je jesti voće, povrće, žitarice...

Izbjegavanje masnoća – jedna od važnih hranjivih tvari koja je odgovorna za normalno funkcioniranje neurološkog i imunološkog sustava, svakako je masnoća koja će vas učiniti sitima i zadovoljnima. Naravno, postoje loše i dobre masnoće, a dobre ćete naći u maslinovom ulju, ribi, orašastim plodovima... Izbjegavajte pretjeranu konzumaciju mesa i mesnih prerađevina, hranu prženu u dubokom ulju, čips...

Izbjegavanje ugljikohidrata – kao i masnoće, ugljikohidrate ni u kojem slučaju nije preporučljivo izbaciti s jelovnika. Oni su osnovni izvor energije koja je potrebna našem tijelu i mozgu kako bi uopće mogao funkcionirati. 

Izbjegavanje deserta – i dok je za mršavljenje poželjno mijenjanje loših prehrambenih navika, potpuno izbacivanje deserta s jelovnika nije baš dobra ideja. Ako si nikada ne priuštite neku od svoje omiljene hrane, osjećat ćete se depresivno, nezadovoljno te je vrlo moguće da lako i brzo odustanete od svog plana za mršavljenje. Priuštite si pokoji desert s vremena na vrijeme, ali vodite računa o količini



Vježbanje kao isprika za prejedanje – istraživanja su potvrdila da većina ljudi podcjenjuje broj kalorija koji konzumira, a precjenjuje broj onih koje sagori. Imajte na umu da tjelovježba ne služi tome kako biste mogli više jesti, već da biste izgubili koji kilogram i poboljšali zdravlje. I u dane kada vježbate, pazite na to što i koliko jedete.

Prebrzo jedenje – čovjeku je obično potrebno oko 20 minuta jedenja kako bi se osjećao sito. A ako hranu nemilosrdno trpate u sebe, veća je vjerojatnost da ćete se prejesti, jer preduhitrit ćete signal koji vašem mozgu govori da ste siti. Stoga, jedite polako, dobro sažvačite svaki zalogaj i za koji dan ili tjedan imat ćete koji kilogram manje.

  Komentari  
  Vezani članci  
Male tajne za očuvanje mladolikog izgleda
Gotovo da nema muškarca ili žene iznad 25, kojima nije barem malčice ugodno kad im kažu kako djeluju mlađe u odnosu na svoje stvarne godine. Gušt se povećava s godinama, pa i žene kojima izgled nije u prvom planu žele znati male tajne očuvanja zdravog, svježeg i mladenačkog izgleda. Ako bore nisu nešto što vas brine, jer na sebe vidite kao sretnu osobu, koja voli svoje godine i životno iskustvo, treba znati da bore nisu samo stvar estetike, nego i znak da koža gubi vlažnost i elastičnost... opširnije
Salata prije glavnog jela - manje kalorija
Jedna od mnogih prednosti povrća je i malo kalorija koje sadrži. Istraživanja su pokazala da konzumiranje salate prije glavnog jela može pomoći prilikom mršavljenja ili održavanja tjelesne težine.
Osobe koje pojedu tanjur blago začinjene salate prije jela, u organizam unesu i do 12 posto manje kalorija tijekom obroka. Uživanjem u salati prije jela također ćete utažiti glad, što znači da ćete tijekom glavnog obroka pojesti manju količinu hrane. Bogatstvo vlakana i vode koje sadrži povrće, odgovorni... opširnije
Nemasne kokice – savršena grickalica
Gledanje televizije i filmova na DVD-ima uobičajena su i omiljena zabava svugdje u svijetu. Grickalice su sastavni dio ovog rituala, posebno kad je riječ o odlučujućim utakmicama, omiljenim serijama i hit filmovima. Kokice su tradicionalna grickalica za ovakve prigode, no sastoje se od tri vrlo različita sastojka: jako zdravog kukuruza te ne baš zdravog ulja i vrlo nezdrave soli. Naravno, i sol i masnoće potrebni su ljudskom organizmu, ali u prosječnom pakiranju kokica i jednog i drugog ima u količinama... opširnije
Ljepota ulazi i kroz usta
Iako smo svi čuli za uzrečicu "ono si što jedeš", rijetko o hrani razmišljamo kao o sredstvu za postizanje i održavanje ljepote i mladosti. Hrana i piće na ljepotu utječu dvostrano – s jedne strane hranimo kožu, a s druge nas strane užitak jedenja čini zadovoljnima i nasmijanima. Kad ovako postavimo stvari, možda će vas iznenaditi što smo sve uvrstili na popis hrane i pića koja su u dobrim odnosima s ljepotom: voda: puno čiste vode svakoga dana čini kožu mekom, zdravom i mladom... opširnije
Planiranje obroka i napast zvana slatkiši
Pet je sati poslijepodne i zadovoljno izlazite iz ureda ponosni na sebe što se do sada doručkovali, za ručak pojeli nešto s vrlo malo kalorija i sigurni ste u to da ćete za večeru imati lagani, hranjivi obrok. Ako tako nastavite, za mjesec dana uspjet ćete u svojim namjerama da "stešete" nekoliko kilograma viška. No, onda se dogodi nešto neočekivano – u hladnjaku vas dočeka komad slasne torte – i tada sve pada u vodu, a još niste ni večerali. Nije stvar u tome da ni po koju cijenu ne smijete... opširnije
  Arhiva