RSS     
Pripremite svježe i ljekovite artičoke

Artičoka je ljekovito povrće koje potječe baš iz naših krajeva, a istraživanja su pokazala da je u njoj najljekovitiji sastojak cinarin, gorka tvar koje najviše ima u listovima. Osim što dobro djeluje na jetra i žuč, uklanja i neželjene sporedne učinke koji nastaju pri liječenju antibioticima.

Također, artičoke su dobre i za srce, izvrstan su izvor magnezija, folne kiseline i vitamine A, B i C. Ipak se ne preporučuju dojiljama, jer nepovoljno djeluju na izlučivanje mlijeka.

Pripremanje artičoke je jednostavno i brzo: 

1. Prljavština i zemlja sakupljaju se između njezinih gustih listova, zato je važno artičoke dobro oprati prije kuhanja
2. Uklonite tvrđe vanjske listiće, a s oštrim nožem odrežite peteljku
3. Stavite artičoke u veću posudu, koju do pola napunite vodom poklopite i pirjajte oko 30 minuta. Također ih možete kuhati i na pari oko 40 minuta.

Artičoke je najbolje poslužiti kao prilog glavnom jelu uz različite vrste umaka – od kopra, šampinjona ili s bešamelom.

  Komentari  
  Vezani članci  
Akne u zreloj dobi i što s njima?
Za većinu žena, problemi s aknama i prištićima gotovo sasvim nestaju zajedno s izlaskom iz puberteta. Međutim, kod jednog broja njih (a i kod nekih muškaraca) pravi kožni problemi tek tada počinju. Dermatolozi procjenjuju da oko 12 posto žena zrele dobi ima problema s aknama, dok je postotak muškaraca znato manji. Do toga najčešće dolazi zbog hormonalne neravnoteže, odnosno velikim promjenama u tijelu koje se događaja tijekom svakog menstrualnog ciklusa. Razine dvaju glavnih hormona... opširnije
Salata prije glavnog jela - manje kalorija
Jedna od mnogih prednosti povrća je i malo kalorija koje sadrži. Istraživanja su pokazala da konzumiranje salate prije glavnog jela može pomoći prilikom mršavljenja ili održavanja tjelesne težine.
Osobe koje pojedu tanjur blago začinjene salate prije jela, u organizam unesu i do 12 posto manje kalorija tijekom obroka. Uživanjem u salati prije jela također ćete utažiti glad, što znači da ćete tijekom glavnog obroka pojesti manju količinu hrane. Bogatstvo vlakana i vode koje sadrži povrće, odgovorni... opširnije
Azuki grah – čistač organizma
Smatra se da azuki grah (latinsko ime Phaseolus angularis ili Vigna angularis) najvjerojatnije potječe s Himalaja, a u Kini i Koreji bio je poznat prije 3.000 godina. Kasnije je dospio u Japan, gdje je danas druga najraširenija mahunarka (nakon soje), a uzgaja se i na Zapadu. Suhi azuki grah je malo tamno crveno ovalno zrno, veličine oko pola centimetra. S jedne strane ima uočljivi bijeli rub. U kineskoj, japanskoj i korejskoj kuhinji azuki grah se gotovo uvijek kuha sa šećerom, čime se dobiva... opširnije
Ljepota ulazi i kroz usta
Iako smo svi čuli za uzrečicu "ono si što jedeš", rijetko o hrani razmišljamo kao o sredstvu za postizanje i održavanje ljepote i mladosti. Hrana i piće na ljepotu utječu dvostrano – s jedne strane hranimo kožu, a s druge nas strane užitak jedenja čini zadovoljnima i nasmijanima. Kad ovako postavimo stvari, možda će vas iznenaditi što smo sve uvrstili na popis hrane i pića koja su u dobrim odnosima s ljepotom: voda: puno čiste vode svakoga dana čini kožu mekom, zdravom i mladom... opširnije
Uvrstite poriluk na svoj jelovnik
U skupinu zimskog povrća zasigurno spada, djeci ne baš omiljen, poriluk. Tradicionalno se priprema s vrhnjem i krumpirom kao varivo, a izvrstan je i kao dodatak juhama i u kombinaciji s drugim povrćem.
Poriluk spada u istu grupu povrća kao i češnjak, crveni luk, ljutika i vlasac pa stoga posjeduje i slične karakteristike – no, sadrži više bjelančevina, vitamina C i beta-karotena. Također, poriluk je dobar izvor željeza, folne kiseline i vitamina B6. Stoga ga uvrstite na svoj jelovnik... opširnije
  Arhiva