RSS     
Uvrstite poriluk na svoj jelovnik



U skupinu zimskog povrća zasigurno spada, djeci ne baš omiljen, poriluk. Tradicionalno se priprema s vrhnjem i krumpirom kao varivo, a izvrstan je i kao dodatak juhama i u kombinaciji s drugim povrćem. 
 
Poriluk spada u istu grupu povrća kao i češnjak, crveni luk, ljutika i vlasac pa stoga posjeduje i slične karakteristike – no, sadrži više bjelančevina, vitamina C i beta-karotena. Također, poriluk je dobar izvor željeza, folne kiseline i vitamina B6. 
 
Stoga ga uvrstite na svoj jelovnik jer sadrži i sulfide koji djeluju kao prirodni antibiotik, snižavaju krvni tlak, jačaju imunološki sustav, snizuju kolesterol te imaju ulogu u prevenciji malignih oboljenja.

  Komentari  
  Vezani članci  
Ljepota ulazi i kroz usta
Iako smo svi čuli za uzrečicu "ono si što jedeš", rijetko o hrani razmišljamo kao o sredstvu za postizanje i održavanje ljepote i mladosti. Hrana i piće na ljepotu utječu dvostrano – s jedne strane hranimo kožu, a s druge nas strane užitak jedenja čini zadovoljnima i nasmijanima. Kad ovako postavimo stvari, možda će vas iznenaditi što smo sve uvrstili na popis hrane i pića koja su u dobrim odnosima s ljepotom: voda: puno čiste vode svakoga dana čini kožu mekom, zdravom i mladom... opširnije
Pripremite svježe i ljekovite artičoke
Artičoka je ljekovito povrće koje potječe baš iz naših krajeva, a istraživanja su pokazala da je u njoj najljekovitiji sastojak cinarin, gorka tvar koje najviše ima u listovima. Osim što dobro djeluje na jetra i žuč, uklanja i neželjene sporedne učinke koji nastaju pri liječenju antibioticima. Također, artičoke su dobre i za srce, izvrstan su izvor magnezija, folne kiseline i vitamine A, B i C. Ipak se ne preporučuju dojiljama, jer nepovoljno djeluju na izlučivanje mlijeka. Pripremanje artičoke je jednostvno i brzo... opširnije
Svježi sok od naranče za svaki dan
Jabuka je voće koje će vas zasigurno držati što dalje od liječnika, ali istraživanja su pokazala da naranča također ima slična svojstva. Bogata antioksidansima, naranča može spriječiti mnoge kronične bolesti, kao što su srčana oboljenja i neke vrste raka. Preporučuje se svakodnevno konzumiranje najmanje dvije čaše svježe iscijeđenog narančinog soka koji pomaže pri snižavanju visokog krvnog tlaka. Pri tome je važno naglasiti da je sok bolje piti nezašećeren, jer naranča nije jako kisela, a dodate... opširnije
Vitamin C za ljepšu kožu
Osim što vitamin C možete unijeti konzumacijom hrane koja je njime bogata, možete ga koristiti i u obliku kozmetičkih preparata. Njegov nedostatak uzrokuje gubitak vode u koži, smanjenu sintezu kolagena – koji je važan za rast i obnavljanje stanica tjelesnih tkiva, kostiju i zuba, što dovodi do stanjivanja kože i preosjetljivosti na vanjske utjecaje. Za vanjsku upotrebu evo kratkog recepta za izradu losiona od limuna i peršina, koji osvježava i čisti te smanjuje pore: 1 dl limunovog soka... opširnije
Uvrstite kiseli kupus na svoj jelovnik
Kiseli kupus popularna je zimska hrana, posebno u krajevima gdje drugo povrće slabije uspijeva. Osim što ima zanemarivu energetsku vrijednost, obiluje mineralima i vitaminima, a najbogatiji je kalijem, željezom, magnezijem i puno vitamina C, vitamine B skupine i karotenom. Još u davnim vremenima kiseli kupus bio je poznat po sprječavanju skorbuta – nedostatka vitamina C. Uvrstite kiseli kupus na svoj jelovnik i nećete požaliti, a osim popularne sarme, koristite ga kao svježeg kao salatu ili... opširnije
  Arhiva