RSS     
Krije li smeđi šećer i neke opasnosti?



Uče nas da je bijeli šećer nezdrav, a smeđi zdrav. Ispravnije bi bilo reći da je smeđi šećer zdraviji od bijeloga, ali to ne mora vrijediti za svaki smeđi šećer. Bijeli šećer definitivno nije zdrav jer je riječ o rafiniranom šećeru, no i smeđi i bijeli šećer su saharoza koja nije naročito zdrava. Struka danas savjetuje što manje saharoze, što nikome ne bi smjelo predstavljati problem, jer šećere u hrani nalazimo i u drugim oblicima, zdravijim u odnosu na saharozu. 

Smeđi šećer u nekim slučajevima može biti jednako nezdrav kao bijeli šećer. Naime, ključno pitanje nije boja, nego od koje biljke je šećer, te je li riječ o rafiniranom ili nerafiniranom šećeru. Rafinirane namirnice su one koje su prošle velike promjene, odnosno koje su industrijski znatno prerađene. 

Nerafinirani smeđi šećer dobiven iz šećerne trske je šećer na koji se smisli kad se govori o zdravijem šećeru. No, smeđi šećer može biti dobiven i od šećerne repe. Ponovo mu se dodaje melasa, a u daljnjim procesima prerade takav šećer može doći u dodir s vapnom, katranom, umjetnim bojama i drugim nezdravim tvarima, pa o svemu vodite računa kad kupujete smeđi šećer: prvo što ćete pogledati je da li se radi o šećeru od šećerne trske. 

  Komentari  
  Vezani članci  
Koristite smeđi šećer, ali kakav?
Šećer je "slatki grijeh" za svakoga tko želi održati liniju i smršavjeti. Osim što potiče apetit, prevelika konzumacija može otvoriti put mnogim zdravstvenim problemima poput povišenog krvnog tlaka, dijabetesa, srčanih bolesti, nastajanja žučnih kamenaca, problema s kralježnicom, artritisa. Stoga se mnogi koji pokušavaju zdravije živjeti pri zaslađivanju napitaka ili pripravi slatkih jela odlučuju na smeđi šećer, za koji smatraju da je zdraviji od bijeloga. Međutim, to uopće ne... opširnije
Planiranje obroka i napast zvana slatkiši
Pet je sati poslijepodne i zadovoljno izlazite iz ureda ponosni na sebe što se do sada doručkovali, za ručak pojeli nešto s vrlo malo kalorija i sigurni ste u to da ćete za večeru imati lagani, hranjivi obrok. Ako tako nastavite, za mjesec dana uspjet ćete u svojim namjerama da "stešete" nekoliko kilograma viška. No, onda se dogodi nešto neočekivano – u hladnjaku vas dočeka komad slasne torte – i tada sve pada u vodu, a još niste ni večerali. Nije stvar u tome da ni po koju cijenu ne smijete... opširnije
Osam savjeta za gubitak masnoće
Malo tko želi izgledati kao body-builder, no jedna od stvari koju su oni savladali bolje od drugih je topljenje masti. Naravno, u njihovom svijetu primjenjuju se i opasne i zabranjene metode, no mi ćemo se ovoga puta ograničiti samo na nekoliko jednostavnih i prirodnih načina na koje možete ubrzati topljenje masti. Gotovo svi koji započnu program koji objedinjuje fitness i dijetu osim zdravstvenog elementa na umu imaju i poboljšanje izgleda, pa se nerijetko temeljni ciljevi body-buildera... opširnije
Ne podliježite mitovima o zdravlju
Neke rečenice izgovorene su toliko puta da se među laicima smatraju činjenicama. Kako bismo svi skupa bili bolje informirani, donosimo top ljestvicu najčešćih medicinskih zabluda: Previše šećera uzrokuje dijabetes - Pretjerane količine šećera nikome se ne savjetuju, međutim za oba tipa dijabetesa potrebno je imati genetsku predispoziciju. Ipak, važno je znati da genetska predispozicija ne znači i da će se bolest razviti. Kako šećer nije među rizičnim faktorima za dijabetes, ali prekomjerna... opširnije
Dijeta – u čemu najčešće griješimo
Na početku svake dijete poduzimamo drastične korake u nadi da ćemo brzo izgubiti nakupljene naslage – odričemo se slatkog ili provjeravamo svaku etiketu na proizvodu u nadi da će sadržavati što manje kalorija. Pa ipak, koliko god vam namjere bile dobronamjerne, neke od klasičnih grešaka potkradaju se gotovo svakome. Evo nekih. Prejedanje niskokaloričnim namirnicama – imajte na umu da namirnice s malo ili bez masnoća obično sadrže više šećera kako bi se nadoknadio nedostatak masnoća, što znači da sadrže... opširnije
  Arhiva