RSS     
Ne podliježite mitovima o zdravlju



Neke rečenice izgovorene su toliko puta da se među laicima smatraju činjenicama. Kako bismo svi skupa bili bolje informirani, donosimo top ljestvicu najčešćih medicinskih zabluda: 

1. Previše šećera uzrokuje dijabetes 

Pretjerane količine šećera nikome se ne savjetuju, međutim za oba tipa dijabetesa potrebno je imati genetsku predispoziciju. Ipak, važno je znati da genetska predispozicija ne znači i da će se bolest razviti. Kako šećer nije među rizičnim faktorima za dijabetes, ali prekomjerna težina jest, vjerojatni uzrok nastanka ovog mita jest u tome da velike količine šećera lako mogu prouzročiti debljanje. 

2. Samo svjetloputi mogu dobiti rak kože 

Iako tamnoputi ljudi imaju više melanina, tvari koja apsorbira UV zrake, svi su ljudi izloženi riziku od raka kože. Boravite li previše na suncu, boja kože ni u kom slučaju nije dovoljna zaštita. 

3. Kava uzrokuje srčane bolesti 

Dugo se vjerovalo da velike količine kave značajno povećavaju rizik od srčanih bolesti. Međutim, mnoga znanstvena istraživanja nisu dokazala direktnu vezu između količina popijene kave i srčanih bolesti. Ipak, kava je stimulans, pa s njome ni u kom slučaju nije dobro pretjerivati. 

4. Kad simptomi gripe ili prehlade postanu vidljivi, bolesnik više nije zarazan 

Ovo je prilična glupost, posebno jer su kašljanje i kihanje odličan način za prijenos virusa.

  Komentari  
  Vezani članci  
Koristite smeđi šećer, ali kakav?
Šećer je "slatki grijeh" za svakoga tko želi održati liniju i smršavjeti. Osim što potiče apetit, prevelika konzumacija može otvoriti put mnogim zdravstvenim problemima poput povišenog krvnog tlaka, dijabetesa, srčanih bolesti, nastajanja žučnih kamenaca, problema s kralježnicom, artritisa. Stoga se mnogi koji pokušavaju zdravije živjeti pri zaslađivanju napitaka ili pripravi slatkih jela odlučuju na smeđi šećer, za koji smatraju da je zdraviji od bijeloga. Međutim, to uopće ne... opširnije
Utjecaj prehrane na spavanje
Reci mi što jedeš i ja ću ti reći kako spavaš – ovaj preduvjet "dijagnoze" ne zvuči nimalo besmisleno, jer prehrambene navike utječu na sve aspekte našega života, kako na fizičko, tako i na mentalno, pa je logično da prehrana itekako biva povezana sa snom. I ne samo na onaj način na koji svi znamo, a koji nam kaže da ćemo ako teško i kasno jedemo ujedno i teško spavati... San je, znamo već, prirodna čovjekova metoda opuštanja, način na koji se naše tijelo puni nakon cjelodnevnog pražnjenja, a... opširnije
Ljepota ulazi i kroz usta
Iako smo svi čuli za uzrečicu "ono si što jedeš", rijetko o hrani razmišljamo kao o sredstvu za postizanje i održavanje ljepote i mladosti. Hrana i piće na ljepotu utječu dvostrano – s jedne strane hranimo kožu, a s druge nas strane užitak jedenja čini zadovoljnima i nasmijanima. Kad ovako postavimo stvari, možda će vas iznenaditi što smo sve uvrstili na popis hrane i pića koja su u dobrim odnosima s ljepotom: voda: puno čiste vode svakoga dana čini kožu mekom, zdravom i mladom... opširnije
Uz glazbu se opustite i ublažite bolove

Ako patite od kroničnih bolova, umjesto da pijete tablete pokušajte se opustiti uz glazbu koju najviše volite. Učestali bolovi znaju poprilično obezvoljiti svakoga i pokvariti raspoloženje, ali sada postoje znanstveni dokazi da prava vrsta glazbe može ublažiti tegobe i pomoći vam da se osjećate bolje. Što to znači "prava" vrsta glazbe? Sve ono što volite slušati i u čemu uživate – opuštajući zvukovi, rock, hip hop, etno – sve što odgovara vašem raspoloženju, dobro je i za tijelo. Već je dulje vremena . poznato da je glazba...

 opširnije
Sam svoj ekspert za kolesterol
Kad govorimo u kontroli povišenog kolesterola, podjednako je važno koliko dugo je kolesterol bio povišen prije nego što je oboljeli nešto poduzeo, u kojim godinama je započelo liječenje, te u kojim granicama se kolesterol kreće. Naime, što duže je povišeni kolesterol u krvi prisutan i što je viši, to će ozbiljnije biti posljedice. Također treba znati kako regulacija kolesterola nije postupak kod kojeg se dođe liječniku, koji prepiše čarobne pilule, nego su potrebne korjenite promjene životnih... opširnije
  Arhiva