RSS     
Dijeta – još pet čestih pogrešaka



Zakoni uspješnog i održivog mršavljenja su, manje-više poznati: treba jesti nekoliko malih obroka na dan, puno voća i povrća, ali ne izbjegavati niti masnoće, baviti se fizičkim aktivnostima. Međutim, unatoč tome što svi znamo što bi trebalo, neke greške činimo gotovo redovito. 
 
1. Preskakanje doručka

Od osoba koje žele smršavjeti, a preskaču doručak, nerijetko možemo čuti ''teoriju'' da bi bili još deblji kad bi jeli ujutro. ''Doručak mi otvara apetit pa onda osjećam glad tijekom cijeloga dana'' smatraju takvi. Jutro im nerijetko, kao i mnogima koji nisu na dijeti, počinje kavom i cigaretama, a prvi obrok im je ručak. Nutricionisti ističu da je to pogrešno. Doručak nam daje energiju koja nam je potrebna tijekom cijeloga dana. Osobe koje nemaju naviku doručkovati, češće jedu nekontrolirano. Kad su gladni, posežu za onim što im se nađe pri ruci, pa i onime što je kad smo na dijeti – strogo zabranjeno.

2. Obilje namirnica s malo masnoća

Prava varka su namirnice na kojima piše: mali udio masnoća. Naime, ne proizvode se jabuke ili krastavci u niskokaloričnim verzijama, jer su i sami dovoljno siromašni kalorijama, nego se u niskokaloričnim verzijama najčešće nude namirnice koje su u ''normalnim'' verzijama izrazito masne. Dobar marketinški potez navodi vas na kupnju, ali mali udio masnoća ne znači da je ta namirnica niskokalorična, nego samo da je manje kalorična nego ''normalna'' verzija iste namirnice. Takve namirnice, dakle, mogu biti u redu kad održavamo normalnu tjelesnu težinu, no kad smo na dijeti, najbolje ih je potpuno ili uglavnom izbaciti iz prehrane. Konačno, uobičajena greška jest da pijemo niskokalorične gazirane napitke, umjesto da žeđ gasimo vodom. Ipak, bez obzira na dijetu, masnoće ne treba posve izbaciti: u dnevnom jelovniku na masnoće treba otpasti 15 do 30% kalorija.



3. Pa to je samo salata!!!

Naravno da treba jesti povrće, posebice svježe. Ali, ako je salata jako začinjena, ako dodajemo previše ulja i soli, ili je zalijevamo umacima, niskokalorično povrće postaje kaloričan obrok.

4. Sok umjesto voća

Kada smo na dijeti, trebamo piti više tekućine, što je dobro, ali je loše ako pijemo previše sokova. Sokovi su kaloričniji od voća, jer su nerijetko zaslađeni. Osim toga, u sokovima nema vlakana koja su nam potrebna za dobru probavu. Pravilna dijete trebala bi u dnevnom jelovniku sadržavati pet vrsta voća i povrća.

5. Premalo kalorija

Riječ je o dijetama koje se temelje, primjerice, na samo 600 do 800 kalorija dnevno. Da bi tijelo uopće moglo funkcionirati potrebno mu je 1200 do 1500 kalorija na dan. Kada ozbiljno smanjite dnevni unos kalorija, usporavate metabolizam, što znači da ćete kilograme sporije gubiti i znatno brže ih vratiti kad prestanete biti na dijeti. Osim toga, takva stroga dijeta negativno utječe na zdravlje: povećava rizik za slabokrvnost, obolijevanja od gihta, žučnog kamenca, srčanih bolesti.

  Komentari  
  Vezani članci  
Salata prije glavnog jela - manje kalorija
Jedna od mnogih prednosti povrća je i malo kalorija koje sadrži. Istraživanja su pokazala da konzumiranje salate prije glavnog jela može pomoći prilikom mršavljenja ili održavanja tjelesne težine.
Osobe koje pojedu tanjur blago začinjene salate prije jela, u organizam unesu i do 12 posto manje kalorija tijekom obroka. Uživanjem u salati prije jela također ćete utažiti glad, što znači da ćete tijekom glavnog obroka pojesti manju količinu hrane. Bogatstvo vlakana i vode koje sadrži povrće, odgovorni... opširnije
Nemasne kokice – savršena grickalica
Gledanje televizije i filmova na DVD-ima uobičajena su i omiljena zabava svugdje u svijetu. Grickalice su sastavni dio ovog rituala, posebno kad je riječ o odlučujućim utakmicama, omiljenim serijama i hit filmovima. Kokice su tradicionalna grickalica za ovakve prigode, no sastoje se od tri vrlo različita sastojka: jako zdravog kukuruza te ne baš zdravog ulja i vrlo nezdrave soli. Naravno, i sol i masnoće potrebni su ljudskom organizmu, ali u prosječnom pakiranju kokica i jednog i drugog ima u količinama... opširnije
Kako da brza hrana bude manje loša
Skoro svi smo ponekad u situaciji da moramo pojesti nešto na brzinu, s nogu. Najčešće posežemo za kioscima ili restoranima brze hrane, a mnogi od njih mame nas dodatnom uštedom vremena jer nude dostavu. Nije to preveliki problem ako je iznimka. No, ima i onih kojima su fast food specijaliteti jako draga hrana. Kojoj god skupini pripadali, pokušajte hranu iz fast food restorana svesti na što manju mjeru, a kad to ne možete, vjerujemo da će vam pomoći savjeti koji slijede. Polako jedite i slušajte... opširnije
Osam savjeta za gubitak masnoće
Malo tko želi izgledati kao body-builder, no jedna od stvari koju su oni savladali bolje od drugih je topljenje masti. Naravno, u njihovom svijetu primjenjuju se i opasne i zabranjene metode, no mi ćemo se ovoga puta ograničiti samo na nekoliko jednostavnih i prirodnih načina na koje možete ubrzati topljenje masti. Gotovo svi koji započnu program koji objedinjuje fitness i dijetu osim zdravstvenog elementa na umu imaju i poboljšanje izgleda, pa se nerijetko temeljni ciljevi body-buildera... opširnije
Ženski problemi – kako ublažiti PMS
Većina žena pati od predmenstrualnog sindroma (PMS-a) oko 4 do 10 dana svakog mjeseca. Kod nekih od njih on može toliko utjecati na raspoloženje da su u stanju razumjeti motive serijskih ubojica ili razloge zbog kojih bi majka problematičnog tinejdžera odustala od njega i prodala ga u "bijelo roblje". Ponašanje ljudi oko vas koje u danima kada ste "normalni" prolazi potpuno nezapaženo, odjednom postaje nešto za što biste odredili smrtnu kaznu. U ovo čak spadaju i najmanje sitnice – kada netko... opširnije
  Arhiva