RSS     
Kad male stvari postamu veliki problem
I što možemo učiniti da ih na vrijeme smanjimo, tj. da ih održimo malima? Nije lako, ali borba protiv stresa i osjećaja kako ti cijeli svijet sjedi na leđima apsolutno je nužna želimo li zadržati elan, ali i psihičku i fizičku stabilnost.

    

Za neke ljude, svaki novi dan novi je pritisak za živce, novi test izdržljivosti i nova hrpetina izazova. Pogledajte samo s čime se sve suočavate – tvrdoglave kolege na poslu i još tvrdoglaviji šefovi, naporni trgovci i suradnici, svađe kod kuće i natezanja s obitelji, pa još i loše vijesti na televiziji... Svi ti dnevni pritisci, koje volimo nazivati sitnima, mogu se činiti trivijalnima i beznačajnima, posebno u usporedbi s ozbiljnim životnim traumama i velikim problemima, kakve su nečija operacija srca ili smrt u obitelji.

No kada se jednom povuče crta jasno je da su upravo te male stvari glavni izvor stresa u našim životima. Dnevne frustracije, iako se u početku mogu činiti malima, poput grude spuštene sa snježne planine vrlo brzo i vrlo ''učinkovito'' mogu prerasti u pravu planinu. A onda ste nadrapali. 
 
Većina nas svoj posao optužuje za glavni izvor stresa. Ali istraživanja pokazuju da pritisci na poslu ipak nisu krivi za sve, štoviše, čak i ne snose najveći dio krivnje. Nedavna studija provedena nad 1500 ljudi pratila je njihove razine stresa kroz osam dana, a rezultirala je podacima koji govore kako su najveći izvor stresa zapravo svađe s partnerima i bliskim osobama. 
 
Da to nije ništa čudno potvrđuje David M. Almeida sa sveučilišta u Pennsylvanniji. ''Ljudi koji su sastavni i važan dio našeg života znače nam puno više od bilo čega na poslu'', objašnjava, dodavši kako nam zbog toga nije tako lako prijeći preko svađa s ljubavnicima, bračnim supružnicima, roditeljima, djecom, rodbinom ili prijateljima, kao što nam to može biti lako u uredu, trgovini ili prilikom prepucavanja u automobilskim kolonama. 
 
I muškarci i žene slažu se da tenzije na osobnoj razini predstavljaju najčešći i najsnažniji izvor stresa, ali razlikuju se po tome što ističu kao svoju drugu najveću frustraciju. Za muškarce, škola i posao predstavljaju najveći izvor problema, uslijed silnih borbi za priznanje, unapređenje ili jurnjave za rokovima. Za žene, to su problematični odnosi s rodbinom ili bliskim prijateljima. 
 
  

Ljudi su prije svega bića od navika. Bilo kakvo ometanje naših dnevnih rutina postaje vodećim izvorom dnevnog stresa. Financijske brige, fizička opasnost i zdravstveni problemi također su veliki izvori stresa, ali su manje učestali. 
 
Stres može dovesti do kardiovaskularnih bolesti, oslabiti imunološki sustav pa možda čak i ubrzati proces starenja. Također utječe na dnevno raspoloženje. Sve u svemu, kada stresa nema (ili je barem smanjen), ljudi ne samo da su bolje raspoloženi, već bolje rade i jednostavno se fizički osjećaju bolje. 
 
Pri tome, stariji su ljudi manje podložni stresu od mlađih. Nije posve jasno zašto je tako, ali pretpostavlja se da kada jednom djeca odrastu, a posla više nema, osobe u mirovinu jednostavno žive smirenije i opuštenije, tj. otklanjaju se učestali izvori stresa. Mladi ljudi ne samo da žive s većom količinom stresa, već se i teže nose sa samim stresom. 
 
Isto tako, važno je imati na umu da stres nije uvijek negativan. Ako se zbog nekih problema ne bi živcirali, nikada ne bi osjetili potrebu za njihovim rješavanjem. Jednostavno se trebamo naučiti reagirati na stres, kako ne bi škodio našem zdravlju. A ljudi na probleme reagiraju na dva načina – usredotoče se na to kako se osjećaju i pokušavaju naći rješenje, ili shvate da rješenja nema pa se pokušavaju nositi s takvom situacijom. 
 
Jednostavno se usredotočiti na osjećaje nije dovoljno. Ali je jako važno prepoznati izvor stresa – morate znati što podiže vaš krvni tlak prije nego krenete u akciju njegova smanjenja.

  Komentari  
  Vezani članci  
Utjecaj prehrane na spavanje
Reci mi što jedeš i ja ću ti reći kako spavaš – ovaj preduvjet "dijagnoze" ne zvuči nimalo besmisleno, jer prehrambene navike utječu na sve aspekte našega života, kako na fizičko, tako i na mentalno, pa je logično da prehrana itekako biva povezana sa snom. I ne samo na onaj način na koji svi znamo, a koji nam kaže da ćemo ako teško i kasno jedemo ujedno i teško spavati... San je, znamo već, prirodna čovjekova metoda opuštanja, način na koji se naše tijelo puni nakon cjelodnevnog pražnjenja, a... opširnije
Kako riješiti neugodne situacije na poslu
Prijatelje i partnere biramo, a u poslovnom okruženju radimo s ljudima koji su nam na raspolaganju. Među njima ima onih jednostavnih, marljivih, iskrenih, koji dobro prihvaćaju kritiku, poštuju druge i njihov rad, vole raditi u timu, a ima i onih drugih – lijenih, zaokupljenih osobnim problemima, koji ne poštuju pravila i koji svaku primjedbu shvaćaju kao osobni napad. Povremene neugodne situacije ne mogu se izbjeći, pa je najvažnije prihvatiti ih kao nužno zlo. Koliko god neugodni bili... opširnije
Mrzite li zaista svoj posao?
Živimo u društvu u kojem možete biti sretni što uopće imate bilo kakav posao. No, čak ni u našim okvirima se zadovoljstvo na poslu ne mjeri visinom plaće, iako je posve sigurno da će natprosječna primanja pomoći u tome da vam se i radni uvjeti koji su daleko od idealnih učine podnošljivijima. Vjerojatno se svatko, barem s vremena na vrijeme, upita je li opravdano da toliko puno vremena, energije i stručnog znanja posvećuje poslu od kojeg trenutno zarađuje kruh. Možda ponekad – onako, više iz... opširnije
Kako sačuvati zdravlje želuca
Hrana nije važna samo za tjelesno, već i za psihičko zdravlje. Uživanje u hrani odlično djeluje protiv stresa, a lijepo pripremljena jela povoljno utječu na naše raspoloženje. Sva naša osjetila razveselit će lijepa i bogata trpeza, naravno, pod uvjetom da si pretjerivanje u jelu i piću rijetko dopuštamo. Umjerenost će vam podariti zdrav organizam. Želudac je jedan od prvih organa koji su "na udaru " ako puno pušite, pijete previše kave i čaja, nepravilno se hranite i puno sekirate. Ljutnja... opširnije
Psiho-test: jeste li otporni na frustracije
Danas kad se tempo života strahovito ubrzava i kad su pritisci sve veći, svi smo često izloženi stresu, a sve je više situacija koje nas frustriraju. Zbog toga je važno pronaći nove načine suočavanja sa stresom, te osvijestiti i ojačati one postojeće, jer ćemo tako sačuvati živce i zdravlje. Ispunite ovaj upitnik i osvijestite koliko ste tolerantni na frustracije i kako se nosite s njima. Pred vama se nalazi osam izmišljenih situacija, a za svaku od njih su ponuđene tri vrste reakcija. Kako svi... opširnije
  Arhiva