RSS     
Utjecaj prehrane na spavanje
Reci mi što jedeš i ja ću ti reći kako spavaš – ovaj preduvjet "dijagnoze" ne zvuči nimalo besmisleno, jer prehrambene navike utječu na sve aspekte našega života, kako na fizičko, tako i na mentalno, pa je logično da prehrana itekako biva povezana sa snom. I ne samo na onaj način na koji svi znamo, a koji nam kaže da ćemo ako teško i kasno jedemo ujedno i teško spavati...



San je, znamo već, prirodna čovjekova metoda opuštanja, način na koji se naše tijelo puni nakon cjelodnevnog pražnjenja, a zajedno s umom prikuplja energiju za novi dan. U savršenom svijetu svi bi spavali dobro, čvrsto, bezbrižno i opušteno, što bi nas ne samo odmorilo, već i pretvorilo u daleko učinkovitije osobe na poslu i kod kuće. Bili bi smireniji u svim društvenim kontaktima, a naše bi se kognitivne funkcije daleko poboljšale, kao i mentalne sposobnosti svih vrsta. Bili bi jednostavno učinkovitiji, radišniji, opušteniji i, ukratko, sretniji. 
 
Ali u modernom svijetu, to isto znamo, stvari ne funkcioniraju baš tako. Stres je sveprisutan, a ujedno i glavni neprijatelj dobrog sna. U modernom društvu, pokušavamo raditi sve više i sve više zaraditi, ali u tome leži izvor i stresa i tjeskobe. U društvu s previše briga, malo tko može mirno i bezbrižno spavati. 
 
U posljednje se vrijeme sve više raspravlja o idealnom vremenu za san. Njemački znanstvenici tvrde da je dovoljno osam sati, a Francuzi broj spuštaju na čak šest. Za američke stručnjake, sedam sati je sasvim dovoljno za normalno funkcioniranje. No nije važna samo dužina sna, već i način na koji spavamo, koliko duboko spavamo, jesmo li nemirni, budimo li se... 
 
U svemu tome, veliku ulogu ima i način prehrane. Hrana, dakle, ne definira samo težinu i zdravlje, već i san, a postoji nekoliko nepisanih pravila o vezi jela i dobrog sna. 
 
Ono što je važno jest imati redovite obroke! Studije pokazuju da osobe koje svaki dan jedu umjerene obroke u isto vrijeme imaju manje stresa. Regularni obroci kontroliraju aktivnost neurona i omogućuju uravnoteženost i stabilnost psihe. 
 
  

Izbjegavajte večerati nakon sedam, osam sati navečer. Posljednji obrok u danu trebao bi biti prije ovog vremena, kako bi probavni sustav mogao obaviti svoj posao na miru i ne ometati naš san. Naime, ako jedemo prekasno, naše tjelesne funkcije se ne mogu normalno usporiti za vrijeme sna, što nam može dati osjećaj nelagode pa čak i grčeve u želucu. 
 
Usto, prije spavanja definitivno ne bi trebalo konzumirati kakao, kavu, energetske napitke te zeleni ili crni čaj. Slatko se preporuča, ali ne i čokolada. Slatke stvari mogu doprinijeti povećanju melatonina, tzv. hormona sna u našem organizmu. 
 
Osobe koje su na drastičnim dijetama (a to se posebno odnosi na žene) također mogu imati velikih problema sa spavanjem, čak i više nego oni koji previše jedu navečer. Drastične dijete, koje se vode s ciljem brzog mršavljenja, mogu uzrokovati nesanicu, jer tijelo ne dobiva dovoljno hrane za jednu od osnovnih funkcija – probavu. One osobe koje se izgladnjuju neće izgubiti samo težinu, nego i san. Na kraju krajeva, takve dijete ne samo da nisu korisne, nego mogu biti iznimno negativne za zdravlje – prazan želudac uzrokuje frustracije i zakazivanje normalnih tjelesnih funkcija. 

Uz sve to, ne treba zaboraviti i da postoji hrana koja pogoduje snu. Ista ta hrana korisna je u borbi protiv stresa, tjeskobe i ostalih emocionalnih nepogodnosti, kao i protiv nesanice pa ako imate problema sa spavanjem, jedite više zelene salate, meda, luka, celera, kuhanih krumpira, banana i bundevinih sjemenki. Čaj od valerijane, matičnjaka ili lavande  također može pomoći.

  Komentari  
  Vezani članci  
Migrena – kad glava puca napola
Svi smo svjesni da brzi tempo suvremenog načina života može izazvati mnoge zdravstvene poremećaje, a migrena je svakako jedan od najčešćih. No, to nije bolest modernog doba, jer ljude je mučila još u drevna vremena. Ni tada, a ni danas, nakon tisućljeća medicinskih istraživanja, nije pronađen lijek kojim je se može pobijediti – jedino što zapravo pali je temeljita promjena u stilu života. Kao što milijuni ljudi širom svijeta koji od nje pate vjerojatno znaju, migrena nije samo obična glavobolja. opširnije
Kad male stvari postamu veliki problem
što možemo učiniti da ih na vrijeme smanjimo, tj. da ih održimo malima? Nije lako, ali borba protiv stresa i osjećaja kako ti cijeli svijet sjedi na leđima apsolutno je nužna želimo li zadržati elan, ali i psihičku i fizičku stabilnost. Za neke ljude, svaki novi dan novi je pritisak za živce, novi test izdržljivosti i nova hrpetina izazova. Pogledajte samo s čime se sve suočavate – tvrdoglave kolege na poslu i još tvrdoglaviji šefovi, naporni trgovci i suradnici, svađe kod kuće i natezanja s obitelji... opširnije
Što nam govore erotski snovi?
Erotski snovi najčešće imaju dubok psihološki značaj, a stručnjaci se slažu u ocjeni da su zdravi jer u njima simbolično "proživljavamo" potisnute želje i probleme i tako se s njima suočavamo. Naš um snovima istražuje nešto što nam je previše apstraktno, uznemirujuće ili teško prihvatiti tijekom budne svakodnevice. Mnogi stručnjaci slažu se da se u svakom našem snu radi isključivo o nama samima, a svako mjesto, osoba ili stvar koji se u njemu pojavljuju na neki način predstavljaju neku našu... opširnije
Koristite smeđi šećer, ali kakav?
Šećer je "slatki grijeh" za svakoga tko želi održati liniju i smršavjeti. Osim što potiče apetit, prevelika konzumacija može otvoriti put mnogim zdravstvenim problemima poput povišenog krvnog tlaka, dijabetesa, srčanih bolesti, nastajanja žučnih kamenaca, problema s kralježnicom, artritisa. Stoga se mnogi koji pokušavaju zdravije živjeti pri zaslađivanju napitaka ili pripravi slatkih jela odlučuju na smeđi šećer, za koji smatraju da je zdraviji od bijeloga. Međutim, to uopće ne... opširnije
Ljepota ulazi i kroz usta
Iako smo svi čuli za uzrečicu "ono si što jedeš", rijetko o hrani razmišljamo kao o sredstvu za postizanje i održavanje ljepote i mladosti. Hrana i piće na ljepotu utječu dvostrano – s jedne strane hranimo kožu, a s druge nas strane užitak jedenja čini zadovoljnima i nasmijanima. Kad ovako postavimo stvari, možda će vas iznenaditi što smo sve uvrstili na popis hrane i pića koja su u dobrim odnosima s ljepotom: voda: puno čiste vode svakoga dana čini kožu mekom, zdravom i mladom... opširnije
  Arhiva