RSS     
Hrana za mladolik i ljepši izgled
Koliko god bili svjesni toga da nećemo zauvijek biti mladi i da ne postoji izvor vječne mladosti, uvijek se trudimo što dulje održati mladolik i svjež izgled. Neki to čine na prirodan način – pravilnom prehranom, tjelovježbom, dok drugi, ako su te sreće da si to mogu i priuštiti, idu naoko jednostavnijim i bržim putem – pod nož




No, mladost leži gotovo na svakom uglu, tržnici, trgovini... Samo trebamo otvoriti oči i ubaciti u košaricu ono što će našem životu dati dodatnu kvalitetu i pokoju godinu više...

BROKULA
Uz vitamine kao što su A, B6 i C, betakaroten i fitonutritijente, ova namirnica je na vrhu liste za spriječavanje pojave mnogih oblika raka. Također visoka razina vitamina K i folne kiseline u brokuli jača stjenke krvnih žila te potiče stvaranje novih stanica, dok velika količina vlakana potiče rad probave i crijeva, ubrzavajući metabolizam.

BADEMI
Šaka badema osigurat će dnevne potrebe za vitaminom E i to u obliku koji će organizam najbolje apsorbirati. Istraživanja su potvrdila da antioksidativno svojstvo vitamina E štiti mozak od starenja i propadanja.

BOBIČASTO VOĆE
Šumsko voće - poput malina, kupina, ribiza, borovnica ili jagoda - prepuno je vitaminima C i E te bioflavonoida koji jačaju strukturu kože. Borovnice i kupine prepune su bioflavonoida pod nazivom antocianin, koji jača stijenke kapilara. Rezultat je bolja mikrocirkulacija, smanjeno nakupljanja vode u organizmu, sprječavanje pojave proširenih vena i modrica. Jagode su pak vrlo učinkovite u neutralizaciji zagađivača koji pridonose nastanku raka, kao što je dim cigarete. 


 
AGRUMI
Vitamin C i bioflavonoidi pronađeni u limunu, narančama, grejpu potiču nastajanje kalogena koji koži vraća elastičnost. Osim na kožu, nedostatak vitamina C može nepovoljno utjecati i na zubno meso, s godinama uzrokujući ispadanje zuba. Agrumi opskrbljuju organizam i s kalijem, koji smanjuje visoki krvni tlak, te antioksidansima koji štite oči, smanjujući šanse za pojavu mrene.

ČEŠNJAK
Sulfidi češnjaku daju specifičan miris i važnost za zdravlje – oni smanjuju razinu lošeg kolesterola i sprječavaju grušanje krvi i njezin bolji protok te opskrbljuju svaku stanicu u tijelu kisikom. Češnjak ima antivirusna svojstva te je stoga dobar za borbu protiv infekcija i osnaživanje imunog sustava. Sadrži i visoku razinu selena, minerala koji usporava starenje i propadanje stanica te tijelu omogućava čišćenje od raznih zagađivača, čak i od teških metala poput žive. Selen sprječava gubitak kose te liječi od peruti. 
 
RIBA
Omega-3 i omega-6 masne kiseline u sardinama, lososu, skuši i tuni smanjuju rizik od srčanih oboljenja i stimuliraju imunološki sustav. Ove esencijalne masne kiseline od velike su važnosti i za dobar vid, a kožne stanice čuvaju od oštećenja. Uz njih će vaša koža još dugo ostati vlažna i mladolika. Dobra je i za jake i zdrave kosti jer sadrži i kalcij i vitamin D, koji organizmu omogućava bolju apsorbciju kalcija, dok Magnezij u ribi poboljšava rad pluća. 
 
MASLINOVO ULJE
Ekstra djevičansko ulje dragocjena je hrana, bogata klorofilom, karotenom, lecitinom – prirodnim antioksidansom koji stimulira metabolizam masnoća, šećera i bjelančevina, antioksidansima i esencijalnim vitaminima A, D, E i K. Maslinovo ulje je lako probavljivo, a pomaže u borbi protiv raka dojke i drugih tumora. Potpomaže rast djece i usporava starenje zbog visokog sadržaja antioksidansa koji blokiraju slobodne radikale. Obiluje mononezasićenim masnim kiselinama koje smanjuju LDL "loši" kolesterol u isto vrijeme povećavajući razinu HDL "dobrog" kolesterola. 
 
ZOB
Ova jednostavna i često zanemarena žitarica sadrži vlakna topljiva u vodi, koja se vežu s kolesterolom te utječu na njegovo smanjenje i poboljšanje probave. Zrno zobi je među žitaricama najbolji izvor kalcija, koji zajedno s drugim mineralima - željezom, magnezijem i cinkom - pridonosi zdravlju zubi i kostiju. Osim toga, to je žitarica koja sadrži najviše masnih kiselina (oleinsku i linolensku) koje su raspoređene u izvrsnom omjeru.

SOJA
Krhke kosti i klimavi zubi nisu samo znak starosti, već i znak manjka estrogena, posebno kod žena u vrijeme menopauze. Soja sadrži izoflavonoide koji povećavaju razinu estrogena u organizmu, sprječavaju određene vrste raka i smanjuju rizik od srčanih oboljenja, povećavajući fleksibilnost arterija. Aminokiseline sojinih bjelančevina gotovo su identične onima životinjskog porijekla, ali su lakše probavljive. Uz pomoć soje dobit ćete sve potrebne bjelančevine za normalno funkcioniranje organizma, ali bez dodatnih zasićenih masnih kiselina loših za zdravlje.

VODA
Bez hrane čovjek može izdržati čak i po nekoliko tjedana, ali bez vode bi umro za samo nekoliko dana. Voda nam je potrebna za probavu, za eliminaciju otpada iz tijela, za ovlaživanje očiju i zglobova... Ukratko, dopustite li tijelu da dehidrira, na taj način si skraćujete život. Ne čekajte da ožednite – do tada je šteta već učinjena. Redovito pijte svojih osam čaša vode dnevno – tada ćete biti najbliže izvoru vječne mladosti.  

  Komentari  
  Vezani članci  
Male tajne za očuvanje mladolikog izgleda
Gotovo da nema muškarca ili žene iznad 25, kojima nije barem malčice ugodno kad im kažu kako djeluju mlađe u odnosu na svoje stvarne godine. Gušt se povećava s godinama, pa i žene kojima izgled nije u prvom planu žele znati male tajne očuvanja zdravog, svježeg i mladenačkog izgleda. Ako bore nisu nešto što vas brine, jer na sebe vidite kao sretnu osobu, koja voli svoje godine i životno iskustvo, treba znati da bore nisu samo stvar estetike, nego i znak da koža gubi vlažnost i elastičnost... opširnije
Ljepota ulazi i kroz usta
Iako smo svi čuli za uzrečicu "ono si što jedeš", rijetko o hrani razmišljamo kao o sredstvu za postizanje i održavanje ljepote i mladosti. Hrana i piće na ljepotu utječu dvostrano – s jedne strane hranimo kožu, a s druge nas strane užitak jedenja čini zadovoljnima i nasmijanima. Kad ovako postavimo stvari, možda će vas iznenaditi što smo sve uvrstili na popis hrane i pića koja su u dobrim odnosima s ljepotom: voda: puno čiste vode svakoga dana čini kožu mekom, zdravom i mladom... opširnije
Osam savjeta za gubitak masnoće
Malo tko želi izgledati kao body-builder, no jedna od stvari koju su oni savladali bolje od drugih je topljenje masti. Naravno, u njihovom svijetu primjenjuju se i opasne i zabranjene metode, no mi ćemo se ovoga puta ograničiti samo na nekoliko jednostavnih i prirodnih načina na koje možete ubrzati topljenje masti. Gotovo svi koji započnu program koji objedinjuje fitness i dijetu osim zdravstvenog elementa na umu imaju i poboljšanje izgleda, pa se nerijetko temeljni ciljevi body-buildera... opširnije
Kako protiv niskog krvnog tlaka?
Od hipotomije ili niskog krvnog tlaka danas pati sve više ljudi, posebno mladih žena koje su zbog sjedilačkog načina života sklone problemima s cirkulacijom. Simptomi su vrtoglavica, posebno ujutro pri ustajanju, umor, glavobolja i bolovi u mišićima. Najbolja rješenja za stabiliziranje optoka krvi su: tuširanje naizmjence hladnom i toplom vodom, a svaki put završite hladnom vodom; dovoljno kretanja na svježem zraku; naučite neke jednostavne metode opuštanja – stres je jedan od uzročnika poremećaja... opširnije
Njega i osvježenje umornih očiju
Imate li umorne oči - bilo da su nadražene od smoga, prašine, alergije ili jednostavno trebate odmor od gledanja u monitor, pokušajte s desetominutnim postupkom za odmor i smirivanje očiju. Iznad umivaonika nekoliko puta hladnom vodom ispljuskajte oči, zatim preko zatvorenih kapaka stavite vrući oblog, blago pritišćući oči vrhovima prstiju. Ponovite postupak s hladnom vodom i vrućim oblogom nekoliko puta, završavajući pljuskanjem hladnom vodom. Oči obrišite tapšući s mekim ručnikom... opširnije
  Arhiva